Weryfikacja i ocena stanu technicznego
Do naszej firmy trafiła jednostka napędowa Mercedes OM906LA z dźwigu Liebherr LTM 1030/2. Weryfikacja techniczna silnika wykazała liczne zużycia oraz uszkodzenia, które wymusiły przeprowadzenie remontu kapitalnego.
Na początku przeprowadzono dokładną inspekcję bloku silnika – mimo wcześniejszego tulejowania, zauważono niepokojące ślady obecności wody pod tulejami cylindrów. Po dalszych analizach wykryto pęknięcia bloku, co skutkowało jego wymianą na nowy.
Obróbka i wymiana kluczowych elementów
Wał korbowy i wałek rozrządu
Wał korbowy poddano szczegółowym pomiarom – zarówno czopy korbowe, jak i główne wymagały szlifu. Ze względu na znaczne zużycie krzywek, wałek rozrządu został wymieniony.
Układ korbowo-tłokowy
W ramach remontu zastosowano nowy komplet korbowodów, a także nowe panewki główne, korbowodowe i oporowe. Wymieniono pierścienie tłokowe, tłoki, sworznie, a także zestaw szklanek popychaczy.
Głowica silnika
Głowica została w pełni zregenerowana – przeprowadzono planowanie, wymianę zaworów oraz prowadnic zaworowych. Próba szczelności potwierdziła jej prawidłowy stan do dalszej eksploatacji.
Regeneracja osprzętu i układu paliwowego
Remont objął także regenerację turbosprężarki, alternatora, rozrusznika oraz kompresora. Z uwagi na remont jednostki, wykonano również regenerację układu paliwowego – zastosowano nowe wtryskiwacze, pompę wstępną i komplet pojedynczych pomp paliwa.
Wymieniono również pompę oleju, pasek wielorowkowy, termostat, membranę odmy, komplet uszczelek wtryskiwaczy, a także zestaw eksploatacyjny: filtr paliwa, filtr oleju, korek i pokrywę odstojnika paliwa.
Test na hamowni silnikowej
Po zakończeniu prac remontowych, silnik przeszedł test na hamowni stacjonarnej. Wyniki testów potwierdziły prawidłową pracę jednostki:
- minimalne obroty: 670 rpm
- maksymalne obroty: 1450 rpm
- moc: 168 KM przy 1250 rpm, z chwilowym pikiem 175 KM przy 1200 rpm
- maksymalny moment obrotowy: 1090 Nm przy 1100 rpm
Silnik uruchamiał się bezproblemowo, bez falowania, bez przedmuchów oraz bez dymienia – również pod obciążeniem.
Przygotowanie do montażu
Remont zakończył się pełnym sukcesem. Silnik jest gotowy do ponownego montażu w pojeździe i pracy w warunkach terenowych, charakterystycznych dla dźwigu Liebherr LTM 1030/2.
Zaufaj profesjonalistom – wybierz naszą firmę!
Jeżeli Twój silnik wymaga kompleksowego remontu lub szukasz sprawdzonych części zamiennych do maszyn budowlanych, zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w regeneracji jednostek napędowych oraz bogaty asortyment części oryginalnych i zamiennych, dzięki czemu możemy zapewnić niezawodność i najwyższą jakość wykonania.
Odwiedź nasz sklep, aby dowiedzieć się więcej o ofercie
Zadbaj o niezawodność swoich maszyn – skontaktuj się z nami już dziś i powierz swój silnik w ręce profesjonalistów!